مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای دویست‌ و هفتاد و یک – درخواست وسعت رزق پس از خواندن ختم «اذاوقعت الواقعه»

اشتراک گذاری مقاله

مرحوم مجلسی از امام سجاد (علیه‌السلام) روایت کرده است که فرمود:

هنگامی که اول ماه روز دوشنبه باشد سورۀ واقعه را یکبار بخوان، روز بعد از آن که روز دوم است دوبار، روز سوم سه بار و آن را ادامه بده تا روز چهاردهم که چهارده مرتبه آن را می‌خوانی، و در هر پنجشنبه دعایی را که ذکر می‌شود یکبار بخوان برای وسعت رزق و آسان شدن امور دشوار و اداء دین مجرب است و باید آن را از نادانان و سفیهان پنهان کنی.

یٰا مٰاجِدُ، یٰا وٰاحِدُ، یٰا جَوٰادُ، یٰا حَلِیمُ، یٰا حَنّٰانُ، یٰا مَنّٰانُ، یٰا کَرِیمُ، اَسْاَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفِكَ تَلُمُّ بِهٰا شَعْثِی وَتَقْضِی بِهٰا دَیْنِی وَتُصْلِحُ بِهٰا شَأنِی بِرَحْمَتِكَ یٰا سَیِّدی

ای با شکوه، ای یگانه، ای بخشنده، ای بردبار، ای روی آورنده به کسی که پشت کرده‌ای نعمت دهنده قبل از درخواست، ای بزرگوار از تو لطفی از الطافت را درخواست می‌کنم که با آن پریشانی مرا سامان دهی و دَین مرا ادا کنی و کارم را اصلاح فرمایی به رحمتت ای سـرورم.

اَللّٰهُمَّ اِنْ کَانَ رِزْقِی فِی السَّمَاءِ فَاَنزِلْهُ وَاِنْ کَانَ فِی الْاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ وَاِنْ کَانَ بَعِیداً فَقَرِّبهُ وَاِنْ کَانَ قَرِیباً فَیَسِّـرهُ وَاِنْ کَانَ قَلِیلاً فَکَثِّـرْهُ وَاِنْ کَانَ کَثِیراً فَبَارِكْ لیٖ فِیهُ وَاَرسِلْهُ عَلیٰ اَیْدِی خِیٰارِ خَلْقِكَ وَلاٰ تُحْوِجْنِی اِلیٰ شِـرٰارِ خَلْقِكَ وَاِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بِکِیْنُونِیَّتِكَ وَوَحْدَانِیَّتِكَ، اَللّٰهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیَّ حَیْثُ اَکُونُ وَلاٰ تَنْقُلْنِی اِلَیْهِ حَیْثُ یَکُونُ، اِنَّكَ عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ.

خداوندا اگر روزی من در آسمان است او را فرود آور، اگر در زمین است بیرون آور، اگر دور است نزدیک گردان، اگر نزدیک است آسان فرما، اگر کم است زیاد کن و اگر زیاد است برکت بده برایم در آن، و با دست بندگان خوب و نیکوکارت به من برسان، و مرا نیازمند بندگان بدت مفرما. و اگر وجود ندارد آن را به هستی خویش و یکتایی‌ات ایجاد کن، خداوندا آن را هر جا من هستم منتقل کن، و مرا به هر جا که او هست منتقل مکن، که تو بر هر چیز توانا هستی.

یٰا حَیُّ یٰا قَیُّومُ، یٰا وٰاحِدُ یٰا مَجِیدُ، یٰا بَرُّ یٰا رَحِیمُ یٰا غَنِیُّ، صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَتَـمِّمْ عَلَیْنَا نِعمَتِكَ، وَهَنِّئْنٰا کَرَامَتَكَ، وَاَلْبِسْنٰا عَافِیَتَكَ.

ای زنده، ای پایدار، ای یگانه، ای باشکوه، ای نیکوکار، ای مهربان، ای بی‌نیاز، درود فرست بر محمد و آل محمد و نعمتت را بر ما کامل گردان و کرامت خویش را بر ما گوارا ساز، و به ما عافیتت را بپوشان.

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی