مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای صد و نوزده – در روز سیزدهم ماه رمضان

اشتراک گذاری مقاله

اَللّٰهُمَّ إِنَّ الظَّلَمَةَ جَحَدُوا آيَاتِكَ، وَكَفَرُوا بِكِتَابِكَ، وَكَذَّبُوا رُسُلَكَ، وَاسْتَنْكَفُوا عَنْ عِبَادَتِكَ، وَرَغِبُوا عَنْ مِلَّةِ خَلِيلِكَ، وَبَدَّلُوا مٰا جَاءَ بِهِ رَسُولُكَ، وَشَـرَعُوا غَیْرَ دِينِكَ، وَاقْتَدَوْا بِغَیْرِ هُدَاكَ، وَاسْتَنُّوا بِغَیْرِ سُنَّتِكَ، وَتَعَدَّوْا حُدُودَكَ، وَسَعَوْا مُعَاجِزِينَ فیٖ آيَاتِكَ، وَتَعَاوَنُوا عَلیٰ إِطْفَاءِ نُورِكَ،

خداوندا، ستمگران نشانه‌ها و معجزات تو را انكار كرده و به كتاب تو كفر ورزيدند و فرستادگانت را تكذيب نـموده و از پرستشت سـرباز زدند و از آييـن دوستت روگردانده و شيوۀ ديگر غيـر از راه و روش او را برگزيدند و از مرزهاى تو تجاوز نـموده و در [نابودى]نشانه‌ها و معجزه‌هايت كوشيدند و بر خاموش كردن نور تو هميارى نـمودند،

وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِكَ، وَكَفَرُوا نَعْمَاءَكَ، وَشَاقُّوا وُلَاةَ أَمْرِكَ، وَوَالَوْا أَعْدَاءَكَ، وَعَادَوْا أَوْلِيَاءَكَ، وَعَرَفُوا ثُمَّ أَنْكَرُوا نِعْمَتَكَ وَلَمْ يَذْكُرُوا آلَاءَكَ، وَأَمِنُوا مَكْرَكَ، وَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ عَنْ ذِكْرِكَ، وَاسْتَحَلُّوا حَرَامَكَ، وَحَرَّمُوا حَلَالَكَ، وَاجْتَـرَءُوا عَلیٰ مَعْصِيَتِكَ، وَلَمْ يَخَافُوا مَقْتَكَ، وَنَسُوا نَقِمَتَكَ، وَلَمْ يَحْذَرُوا بَأْسَكَ، وَاغْتَـرُّوا بِنِعْمَتِكَ.

و [مردم را]از راه تو بازداشتند و به نعمتت كفر ورزيدند و با فرمانروايان تو ستيزه كرده و با دشمنانت دوستى و با دوستانت دشمنى نـمودند و پس از شناخت نعمتت كفر ورزيدند و نعمت‌هاى تو را به ياد نياوردند و از نيـرنگ تو ايـمن گرديده و دل‌هاي‌شان از ياد تو سخت گرديد و حرام تو را حلال حلال تو را حرام شمردند و بر نافرمانی تو گستاخ شده و از ناخشنودى تو نتـرسيدند و كيفرت را فراموش كردند و از عذاب تو نهراسيدند و به نعمتت فريفته شدند.

اَللّٰهُمَّ وَانْتَقِمْ مِنْهُمْ، وَاصْبُبْ عَلَيْهِمْ عَذَابَكَ، وَاسْتَأْصِلْ شَأْفَتَهُمْ، وَاقْطَعْ دَابِرَهُمْ، وَضَعْ عِزَّهُمْ وَجَبَـرُوتَهُمْ، وَانْزَعْ أَوْتَادَهُمْ، وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُمْ، وَأَرْعِبْ قُلُوبَهُمْ، اَللّٰهُمَّ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا دِينَكَ دَغَلًا، وَمَالَكَ دُوَلًا، وَعِبَادَكَ خَوَلًا، اَللّٰهُمَّ اكْفُفْ بَأْسَهُمْ، وَافْلُلْ حَدَّهُمْ، وَأَوْهِنْ كَيْدَهُمْ، وَأَشْمِتْ عَدُوَّهُمْ، وَاشْفِ صُدُورَ الْمُؤْمِنِینَ.

خداوندا، از آنان انتقام بگيـر و كيفرت را بر آنان فرو ريز و ريشه و نسل‌شان را قطع كن و سـربلندى شكوه‌شان را پاييـن آور و زه كمان‌هاي‌شان را بركَن و گام‌هاي‌شان را به لرزه در آور و دل‌های‌شان را به هراس وادار. خداوندا، آنان دين تو را به تباهى كشانده و اموالت را دست‌به‌دست گردانده و بندگانت را به بردگى گرفته‌اند. خداوندا، جلوى تندى آنان را بگيـر و تيزى‌شان را كند و نيـرنگ‌شان را سست كن و آنان را دشمن‌شاد بگردان و دل مؤمنان را بهبودى بخش.

اَللّٰهُمَّ افْتُتْ أَعْضَادَهُمْ، وَاقْهَرْ جَبَابِرَتَهُمْ، وَاجْعَلِ الدَّائِرَةَ عَلَيْهِمْ، وَاقْضُضْ بُنْيَانَهُمْ، وَخَالِفْ بَیْنَ كَلِمَتِهِمْ، وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ، وَشَتِّتْ أَمْرَهُمْ، وَاجْعَلْ بَأْسَهُمْ بَيْنَهُمْ، وَابْعَثْ عَلَيْهِمْ عَذَاباً مِنْ فَوْقِهِمْ، وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ،‏ وَاسْفِكْ بِأَيْدِي الْمُؤْمِنِینَ دِمَاءَهُمْ، وَأَوْرِثِ الْمُؤْمِنِینَ‏ أَرْضَهُمْ وَدِيارَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ.

خداوندا اعضاى آنان را بشكن و بر سـركشان آن‌ها غلبه كن و آنان را دچار شكست كن و پايه و بنيان‌شان را فرو ريز و ميان گفتار آنان اختلاف انداز و جمع‌شان را متفرّق كن و كارهاي‌شان را گوناگون گردان و تندى آنان را ميان خودشان قرار داده و از بالا و زير پاي‌شان عذاب را بر آنان برانگيز و خون‌شان را به دست مؤمنان بريز و سـرزميـن و ديار و اموال آنان را به ارث مؤمنان بگذار.

اَللّٰهُمَّ ضَلِّلْ أَعْمَالَهُمْ، وَاقْطَعْ رَجَاءَهُمْ، وَأَدْحَضْ حُجَّتَهُمْ، وَاسْتَدْرِجْهُمْ‏ مِنْ حَيْثُ لاٰيَعْلَمُونَ،‏ وَاٰتِهِمْ بِالْعَذَابِ‏ مِنْ حَيْثُ لاٰيَشْعُرُونَ،‏ وَأَنْزِلْ بِسَاحَتِهِمْ مٰا يَحْذَرُونَ، وَحَاسِبْهُمْ‏ حِساباً شَدِيداً، وَعَذِّبْهُمْ‏ عَذاباً نُكْراً، وَاجْعَلْ عَاقِبَةَ أَمْرِهِمْ خُسـْراً.

خداوندا، اعمال آنان را نابود و اميدشان را قطع و دليل‌شان را باطل گردان و از آنجا كه نـمى‌دانند نعمت‌هايت را [براى گمراهى آنان]به صورت تدريجى به آنان عطا كن و آنان را به‌صورت ناآگاهانه مشمول عذاب خود بگردان و آنچه را از آنان مى‌پرهيزند و بيم دارند، بر آستانۀ خانه‌هاي‌شان فروفرست و از آنان سخت حساب بكش و آن‌ها را عذاب بی‌نظيـر بنما و عاقبت كار آنان را زيان‌بارى و خسـران قرار ده.

اَللّٰهُمَّ إِنَّهُمُ اشْتَـرَوْا بِآيَاتِكَ‏ ثَـمَناً قَلِيلًا، وَعَتَوْا عُتُوًّا كَبِیراً، اَللّٰهُمَّ فَخُذْهُمْ‏ أَخْذاً وَبِيلًا، وَدَمِّرْهُمْ‏ تَدْمِیراً، وَ تَبِّـرْهُمْ‏ تَتْبِیراً، وَلاٰ تَجْعَلْ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ نَاصِـراً وَلاٰ فِی السَّمَاءِ عَاذِراً، وَالْعَنْهُمْ لَعْناً كَبِیراً.

خداوندا آنان نشانه‌هاى تو را به قيمت اندک خريدند و سـركشی بزرگ نـمودند. خداوندا، پس آنان را چنان‌كه بايد سخت بگيـر و نابود گردان و بشكن و در روى زميـن ياور و در آسمان عذرخواهى براى آنان قرار مده و لعنت بزرگ خود را مشمول آنان كن.

اَللّٰهُمَّ إِنَّهُمْ‏ أَضاعُوا الصَّلَوَاتِ، وَاتَّبَعُوا الشَّهَواتِ، وَعَمِلُوا السَّيِّئاتِ‏. اَللّٰهُمَّ فَخُذْهُمْ بِالْبَلِيَّاتِ، وَاحْلُلْ بِهِمُ الْوَيْلَاتِ، وَأَرِهِمُ الْحَسَـرَاتِ، يٰا اللّٰهُ إِلٰهَ الْأَرَضِینَ وَالسَّمَاوَاتِ، اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَارْحَمْنَا بِرَحْمَتِكَ يٰا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خداوندا پس آنان را چنان‌كه بايد سخت بگيـر. خداوندا، آنان نـماز را تباه كرده و از خواهش‌هاى نفس خود پیروى نـموده و كارهاى زشت به‌جا آوردند. خداوندا پس آنان را به انواع گرفتارى‌ها بگیر و انواع مرگ را بر آنان مسلّط كن و دريغ‌ها و افسوس‌ها را به آنان بنمايان، اى خدا اى معبود زمین‌ها و آسمان‌ها. خداوندا، بر محمّد و آل محمّد درود فرست و به رحمت خود بر من رحم كن، اى مهربان‌ترين مهربانان.

اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَدِينُكَ يٰارَبِّ بِطَاعَتِكَ وَوَلَايَتِكَ وَوِلاٰیَةِ مُحَمَّدٍ رَسُولِكَ صَلَّی اللّٰهُ عَلَيْهِ وَعَلیٰ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَوَلَايَةَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، وَوَلَايَةَ الْحَسَنِ وَالْحُسَینِ سِبْطَيْ نَبِيِّكَ وَوَلَدَيْ رَسُولِكَ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ وَوَلَايَةَ الطَّاهِرِينَ الْمَعْصُومِینَ مِنْ ذُرِّيَّةِ الْحُسَیْنِ عَلِیَّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، وَجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَمُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ، وَعَلیِّ بْنِ مُوسَی، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، وَعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ، سَلَامُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِینَ، وَوَلَايَةَ الْقَائِمِ السَّابِقِ مِنْهُمْ بِالْخَیْرَاتِ، الْمُفْتَـرضِ الطَّاعَةِ صَاحِبِ الزَّمَانِ، سَلَامُ اللُّٰهِ عَلَيْهِ.

خداوندا اى پروردگار من، من با اطاعت از تو به تو دين‌ورزى مى‌كنم و ولايت فرستاده‌ات حضـرت محمد-درود تو بر او و خاندان او- و ولايت اميـرمؤمنان علیّ بن ابی طالب -درود بر او- و ولايت امام حسن و حسین، دو نواده و فرزند فرستاده‌ات -درود بر آن دو- و ولايت فرزندان پاک و معصوم امام حسین، يعنى علیّ بن حسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علیّ بن موسی و محمد بن علی و علیّ بن محمد و حسن بن علی -درود و بركات خدا بر همۀ آنان- و ولايت قيام‌كننده و پيشی‌گيـرنده به كارهاى خیر از ميان آنان و امامى كه اطاعت از او واجب است، يعنى حضـرت صاحب الزمان -درود خدا بر او- به تو دين‌ورزى مى‌كنم.

أَدِينُكَ يٰارَبِّ بِطَاعَتِهِمْ وَوِلاٰيَتِهِمْ، وَالتَّسْلِيمِ لِفَرْضِهِمْ، رَاضِياً غَیْرَ مُنْكِرٍ، وَلاٰ مُسْتَكْبِـرٍ وَلاٰ مُسْتَنْكِفٍ عَلیٰ مَعْنىٰ مٰا أَنْزَلْتَ فیٖ كِتَابِكَ عَلیٰ حُدُودِ مٰا أَتَانَا فِيهِ، رَاضِياً بـِمٰا رَضِيتَ بِهِ، مُسْلِماً مُقِرّاً بِذٰلِكَ يٰارَبِّ، رَاهِباً لَكَ، رَاغِباً فِيمٰا لَدَيْكَ.

اى پروردگار من، به طاعت و ولايت آنان و با تسليم در برابر آنچه در مورد آنان واجب است، به تو دين‌ورزى مى‌كنم درحالی‌كه خشنودم، و بی‌آنكه انكار و يا گردن‌كشی كنم، براساس آنچه در معناى كتابت فروفرستاده‌اى و در قرآنی كه نزد ما موجود است و درحالی كه از هرچه خرسندى، خرسندم و تسليم توام و به اين مطالب اقرار دارم اى پروردگار من، و از تو بيم دارم و به آنچه نزد تو است مى‌گرايم.

اَللّٰهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّكَ وَابْنِ نَبِيِّكَ وَخَلِيفَتِكَ وَحُجَّتِكَ عَلیٰ خَلْقِكَ، وَالشَّاهِدِ عَلیٰ عِبَادِكَ، الْمُجَاهِدِ الْمُجْتَهِدِ فیٖ طَاعَتِكَ، وَوَلِيِّكَ وَأَمِينِكَ فیٖ أَرْضِكَ، فَأَعِذْہُ مِنْ شَـرِّ مٰا خَلَقْتَ وَبَرَأْتَ، وَاجْعَلْهُ فیٖ وَدَائِعِكَ الَّتِي لاٰيَضِيعُ مَنْ كَانَ فِيهٰا، وَفیٖ جِوَارِكَ الَّذِي لاٰيُقْهَرُ، وَآمِنْهُ بِأَمَانِكَ، وَاجْعَلْهُ فیٖ كَنَفِكَ، وَانْصُـرْہُ بِنَصْـرِكَ الْعَزِيزِ يٰا اَللّٰهُ إِلٰهَ الْعَالَمِینَ.

خداوندا، از ولیّ و پسـر پيامبـرت كه جانشيـن و حجّت تو بر آفريده‌هايت و گواه بر بندگانت مى‌باشد و در طاعت تو تلاش نـموده و مى‌كوشد و ولیّ و امانت‌دار تو در روى زميـن است، دفاع كن و از شـرّ آنچه آفريده و پديد آورده‌اى در پناه خود قرار ده، و او را در سپرده‌هاى خود كه كسی در آن ضايع نـمى‌گردد و در همسايگى خودت كه كسی بر آن چیره نـمى‌گردد و به ايـمنى‌بخشی خود در حمايت خود قرار ده و با لشكر چیره خود يارى كن اى معبود جهانيان.

اَللّٰهُمَّ اعْصِمْهُ بِالسَّكِينَةِ، وَأَلْبِسْهُ دِرْعَكَ الْحَصِينَةَ، وَأَعِنْهُ وَانْصُـرْہُ بِنَصْـرِكَ الْعَزِيزِ نَصْـراً عَزِيزاً، وَافْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسِیراً، وَاجْعَلْ لَهُ‏ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَاناً نَصِیراً، اَللّٰهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَانْصُـرْ مَنْ نَصَـرَہُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.

خداوندا، او را با آرامش خود محفوظ بدار و سپر مصون خود را به او بپوشان و او را يارى كن و با يارى سـرفرازانه يارى كن و به پيـروزى آسان، پيـروز گردان و از نزد خود براى او تسلّط يارى‌گر قرار ده. خداوندا با دوستان او دوست و با دشمنان او دشمن باش و يارى‌گران او را يارى كن و كسانی را كه از يارى او دست مى‌كشند، يارى منما.

اَللّٰهُمَّ اشْعَبْ بِهِ صَدْعَنَا، وَارْتُقْ بِهِ فَتْقَنَا، وَالْمُمْ بِهِ شَعْثَنَا، وَكَثِّـرْ بِهِ قِلَّتَنَا، وَأَعْزِزْ بِهِ ذِلَّتَنَا، وَاقْضِ بِهِ عَنْ مُغْرَمِنَا، وَاجْبـُرْ بِهِ فَقْرَنَا، وَسُدَّ بِهِ خَلَّتَنَا، وَاَغْنِ بِهِ عَائِلَنَا، وَیَسِّـرْ بِهِ عُسْـرَتَنَا، وَكُفَّ بِهِ وُجُوهَنَا، وَأَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنَا، وَاسْتَجِبْ بِهِ دُعَائَنَا، وَأَعْطِنَا بِهِ فَوْقَ رَغْبَتِنَا، وَاشْفِ بِهِ صُدُورَنَا، وَاهْدِنَا لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ يٰارَبِّ إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشَاءُ إِلیٰ صِـراطٍ مُسْتَقِيمٍ.

خداوندا، به وجود [ظهور]او شكست و نقصان ما را جبـران نـما و پراكندگى ما را گردآور و جمعيت اندک ما را بسيار كن و ذلّت ما را به عزّت تبديل كن و بدهى ما را ادا و نادارى‌مان را جبـران كن و حاجت ما را برآور و نيازمندى ما را به سـربلندى [بی‌نيازى]و سختى ما را به آسانی تبديل كن و روى‌مان را [از درخواست از مردمان بد]نگاه دار و خواسته‌هاي‌مان را برآور و دعاهاي‌مان را مستجاب گردان و بيش از خواسته‌هاى‌مان به ما عطا كن و سينه‌هاي‌مان را بهبودى بخش و در موارد اختلافی، به حقّ رهنمون شو، اى پروردگار ما، به راستى كه تو هركس را بخواهى به راه راست هدايت مى‌كنى.

‏اَللّٰهُمَّ أَمِتْ بِهِ الْجَوْرَ وَأَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ، وَقَوِّ نَاصِـرَہُ، وَاخْذُلْ خَاذِلَهُ، وَدَمِّرْ مَنْ نَصَبَ لَهُ، وَأَهْلِكْ مَنْ غَشَّهُ، وَاقْتُلْ بِهِ جَبَابِرَةَ الْكُفْرِ، وَاقْصِمْ رُءُوسَ الضَّلَالَةِ، وَسَائِرَ أَهْلِ الْبِدَعِ وَمُقَوِّيَةَ الْبَاطِلِ،‏ وَذَلِّلْ بِهِ الْجَبَابِرَةَ، وَأَبِرْ بِهِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِینَ وَجَمِيعَ الْمُلْحِدِينَ فیٖ مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَمَغَارِبِهَا، بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَسَهْلِهَا وَجَبَلِهَا، لاٰتَذَرْ عَلَی الْأَرْضِ‏ مِنْهُمْ‏ دَيَّاراً وَلاٰ تُبْقِ لَهُمْ آثَاراً.

خداوندا به وجود او، ستم را بكش و عدل و داد را آشكار كن و ياوران او را يارى كن و كسانی را كه از يارى او دست مى‌كشند، يارى مكن و دشمنان او را سـركوب و خيانت‌كنندگان به او را نابود گردان و سـركشان كفر را بكش و سـركردگان گمراهى و ساير اهل بدعت و تقويت‌كنندگان باطل را سـركوب و سـركشان را خوار و كافران و منافقان و همۀ منحرفان در نقاط مشـرق و مغرب زميـن، اعمّ از خشكی و دريا و صحرا و كوه‌ها را نابود گردان و هيچ‌يک از آنان و آثار آنان را بر روى زميـن باقى مگذار.

اَللّٰهُمَّ أَظْهِرْہُ، وَافْتَحْ عَلیٰ يَدَيْهِ الْخَیْرَاتِ، وَاجْعَلْ فَرَجَنَا مَعَهُ وَبِهِ. اَللّٰهُمَّ أَعِنَّا عَلیٰ سُلُوكِ الْمَنَاهِجِ، مِنْهَاجِ الْهُدىٰ، وَالْمَحَجَّةِ الْعُظْمىٰ، وَالطَّرِيقَةِ الْوُسْطَى الَّتِي يَرْجِعُ إِلَيْهَا الْغَالِی وَيَلْحَقُ بِهَا التَّالِی وَوَفِّقْنَا لِمُتَابَعَتِهِ وَأَدَاءِ حَقِّهِ، وَامْنُنْ عَلَيْنَا بـِمُتَابَعَتِهِ فِی الْبَأْسَاءِ وَالضَّـرَّاءِ، وَاجْعَلْنَا مِنَ الطَّالِبِینَ رِضَاكَ بِـمُنَاصَحَتِهِ، حَتّٰى تَحْشُـرَنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ فیٖ أَعْوَانِهِ وَأَنْصَارِہِ وَمَعُونَةِ سُلْطَانِهِ،

خداوندا، او را آشكار كن و كارهاى خیر را به دست او بگشا و گشايش كار ما را همراه با او و به وجود او مقرّر بدار. خداوندا ما را بر پيمودن راه و روش او، كه راه روشن هدايت و بزرگ‌ترين و معتدل‌ترين راه است و غلوكنندگان بايد به سوى آن بازگردند و عقب‌ماندگان بدان بپيوندند، يارى كن و توفيق پیروى از او و اداى حقّ او را به ما عطا كن و پیروی از او را در سختى و رنجورى به ما ارزانی دار و ما را از طالبان خشنودى او به واسطۀ خیرخواهى و بی‌آلایشی با او قرار ده، تا اين‌كه در روز قيامت ما را جزو ياران و ياوران و كمک‌كنندگان به فرمانروايى و حكومت او محشور نـمايى،

وَاجْعَلْ ذٰلِكَ لَنٰا خَالِصاً مِنْ كُلِّ شَكٍّ وَشُبْهَةٍ، وَرِيَاءٍ وَسُمْعَةٍ، لاٰیُطْلُبُ بِهِ غَیْرَكَ، وَلاٰ نُرِيدُ بِهِ سِوَاكَ، وَتُحِلَّنَا مَحَلَّهُ، وَتَجْعَلَنَا فِی الْخَیْرِ مَعَهُ، وَاصْـرِفْ عَنَّا فیٖ أَمْرِہِ السَّامَةَ وَالْكَسَلَ وَالْفَتْـرَةَ، وَلاٰ تَسْتَبْدِلْ بِنٰا غَيْـرَنَا، فَإِنَّ اسْتِبْدَالَكَ بِنَا غَیْرَنَا عَلَيْكَ يَسِیرٌ وَعَلَيْنَا عَسِیرٌ، وَقَدْ عَلِمْنَا بِفَضْلِكَ وَإِحْسَانِكَ يٰا كَرِيمُ، وَصَلَّی اللّٰهُ عَلیٰ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ وَآلِهِ وَسَلَّم‏.

و همۀ اين‌ها را از هر ترديد و شبهه و ريا و قصد شنواندن كار خود به ديگران، خالص و بی‌آلايش گردان، که به او غیر از تو خواسته نشود، و به او نخواهیم جز تو را، و ما را در جايگاه او جاى ده و در انجام كارهاى خیر همراه او بگردان و ما را از خستگى و تنبلی و سستى در كار او بازدار و كسان ديگر را به جاى ما برمگزين، زيرا جانشيـن كردن ديگران به‌جاى ما بر تو آسان و بر ما سخت است و ما از تفضّل و نيكوكارى تو آگاهيم اى بزرگوار. درود و سلام خداوند بر حضـرت محمّد، پيامبـر خدا و خاندان او.

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی