مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای بیست‌ و پنج – دعا هنگام مطلب مهمی

اشتراک گذاری مقاله

یٰا خَیْرَ مَنْ خَلَوْتُ بِهِ وَحْدِی، وَیٰا خَیْرَ مَنْ نٰاجَیْتُهُ فیٖ سِـرِّی، وَیٰا خَیْرَ مَنْ مَدَدْتُ اِلَیْهِ عُنُقِی، وَیٰا خَیْرَ مَنْ اَشَـرْتُ اِلَیْهِ بِکَفِّی.

ای بهتـرین کسی که تنها با وی خلوت می‌کنم، و ای بهتـرین کسی که با او راز دل می‌گویم در نهانم، و ای بهتـرین کسی که گردنم را به سویش فراز می‌آورم و ای بهتـرین کسی که با دست گدائی‌ام به لطف او اشاره می‌نـمایم.

اَسْاَلُكَ اللّٰهُمَّ اَنْ تَرْزُقَنِی الْخَیْرَ وَتُعْطِیَنِیهِ، وَاَنْ تَصْـرِفَ عَنِّی الشَّـرَّ وَتُجَنِّبَنِیهِ، وَاَنْ تَزْجُرَ عَنِّی الشَّیْطَانَ وَتَکْفِیَنِیهِ، وَاَنْ تَسقِیَنِی مِنْ حَوْضِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتَوْرِدَنِیهِ، وَاَنْ تُرْزِقَنِی الْفِرْدَوْسَ وَتُحِلَّنِیهِ، اَدْعُوكَ یٰارَبِّ تَضَـرُّعاً وَخُفْیَةً، رَغْبَةً وَرَهْبَةً، خَوْفاً وَطَمَعاً، اِنّكَ سُمِیعُ الدُّعٰاءِ.

از تو می‌خواهم، خداوندا که خیر روزی‌ام سازی و آن را به من عطا کنی و از من دور سازی شـر را و مرا از آن نگهداری نـمایی و شیطان را از من برانی و مرا از او کفایت کنی و اینکه مرا سیراب سازی از حوض محمد درود خدا بر او و آلش باد و مرا به آن برسانی و این که فردوس را روزی‌ام کنی و در آن جایم دهی، تو را می‌خوانم پروردگارا، از روی تضـرع و به طور پنهان، از روی رغبت و از روی ترس، به بیم و امید که تو شنونده دعا هستی.

اَللّٰهُمَّ اِنَّكَ قَدْ اَحْصَیْتَ ذُنُوبِی فَاغْفِرْهٰا لیٖ، وَعَرَفْتَ حَوٰائِجِی فَاقْضِهٰا لیٖ، وَاَصْلِحْنِی بِعِلْمِكَ الَّذیٖ لاٰیَعْلَمُهُ اَحَدٌ مِنَ النّٰاسِ غَیْرُكَ، یٰا اَرْحَمَ الرّٰاحِمِینَ.

خداوندا تو گناهانم را به شما آورده‌ای پس آنها را بر من ببخشای، و خواسته‌هایم را دانسته‌ای پس آنها را برآورده ساز برای من و با علم خودت، که جز تو کسی از مردم آن را نداند، مرا اصلاح کن، ای مهربان‌ترین مهربانان.

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی