مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای سی‌ و یک – دعا برای سعادتمندی

اشتراک گذاری مقاله

اَللّٰهُمَّ لاٰتُخَیِّبْ رَجٰاءً هُوَ مَنُوطٌ بِكَ، وَلاٰ تُصَفِّرْ کَفّاً هِیَ مَمْدُودَةٌ اِلَیْكَ، وَلاٰ تُذِلَّ نَفْساً هِیَ عَزِیزَةٌ عَلَیْكَ بِـمَعْرِفَتِكَ،

خداوند نومید مساز امیدی را که به تو وابسته است و محروم مساز دستی را که به سوی تو دراز گشته، و خوار مساز شخصی را که با شناخت تو بر تو عزیز است،

وَلاٰ تَسْلُبْ عَقْلاً هُوَ مُسْتَضِی‌ءً بِنُورِ هِدٰایَتِكَ، وَلاٰ تُقْذِ عَیْناً فَتَحْتَهٰا بِنِعْمَتِكَ، وَلاٰ تُخْرِسْ لِسٰاناً عَوَّدْتَهُ الثَّنٰاءَ عَلَیْكَ، وَکَمٰا کُنْتَ اَوَّلاً بِالتَّفَضُّلِ، فَکُنْ اٰخِراً بِالْاِحْسٰانِ، اَلنّٰاصِیَةُ بِیَدِكَ، وَالْوَجْهُ عٰانٍ لَكَ، وَالْخَیْرُ مُتَوَقَّعٌ مِنْكَ، وَالْمَصِیرُ عَلیٰ کُلِّ حٰالٍ اِلَیْكَ.

و سلب مکن عقلی را که به نور هدایت تو روشنی جسته، و مبند چشمی را که آن را گشوده‌ای با نعمتت، و لال مکن زبانی را که به ستایشت عادت داده‌ای، و آنگونه که در آغاز بوده‌‌ای اهل تفضل، در آخر نیز رفتار کن به احسان. پیشانی در دست تو و چهره خاضع است برای تو، و خیر از تو مورد انتظار است و سـرانجام به هر حال به سوی تو می‌باشد.

اَلْبِسْنِی فیٖ هٰذِەِ الْحَیٰاةِ الْبٰائِرَةِ ثَوْبَ الْعِصْمَةِ، وَحَلِّنِی فیٖ تِلْكَ الْبٰاقِیَةِ بِزِینَةِ الْاَمْنِ وَالسَّعٰادَةِ، وَافْطِمْ نَفْسِی عَنْ طَلَبِ الْعٰاجِلَةِ الزّٰائِلَةِ، وَاَجِرْنِی عَلَی الْعٰادَةِ الْفٰاضِلَةِ، وَلاٰ تَجْعَلْنِی مِمَّنْ تَکِلْهُ اِلیٰ نَفْسِهِ.

مرا بپوشان در این دنیای نیست شونده، جامۀ عصمت را، و در آن سـرای ماندگار زیورم ده به زینت ایمنی و خوشبختی، و دور ساز نفس مرا از درخواست چیز زودگذر نیست شونده، و مرا پناه ده بر عادت فضلت، و مرا از کسانی قرار مده که آنان را به خودشان وامی‌گذاری.

فَالشَّقِیُّ مَنْ لَمْ تَأْخُذْ بِیَدِەِ، وَلَمْ تُؤْمِنْهُ مِنْ غَدِەِ، وَالسَّعِیدُ مَنْ اٰوَیْتَهُ اِلیٰ کَنَفِ نِعْمَتِكَ، وَنَقَلْتَهُ حَمِیداً اِلیٰ مَنٰازِلِ رَحْمَتِكَ، اِنَّكَ عَلیٰ مٰا تَشَاءُ قَدِیرٌ، وَمُیَسـِّرُ کُلُّ عَسِیرٍ، وَکُلُّ عَسِیرٍ عَلَیْكَ سَهْلٌ یَسِیرٌ.

که بدبخت کسی است که دستش را نگیری و او را نسبت به فردایش ایمنی نبخشی، و خوشبخت کسی است که او را در پناه نعمتت جای داده، و او را ستوده به جایگاه‌های رحمتت منتقل کرده باشی. که تو بر هر چه خواهی توانایی، و آسان کننده هر مشکلی هستی، و هر مشکلی بر تو آسان و ساده است.

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی