مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای دویست‌ و پنجاه‌ و هشت – درخواست فرزند

اشتراک گذاری مقاله

از حضـرت سجاد (علیه‌السلام) روایت شده است كه به یكی از یارانش فرمود: در طلب فرزند بگو:

﴿رَبِّ لاٰتَذَرْنِی فَرْدًا وَأَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ﴾، وَاجْعَلْ لیٖ مِنْ لَدُنْكَ وَلِیًّا یَرِثُنِی فیٖ حَیَاتِی، وَیَسْتَغْفِرُ لیٖ بَعْدَ وَفَاتِی، وَاجْعَلْهُ خَلْقاً سَوِیّاً، وَلاٰ تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ نَصِیباً، اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَیْكَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمِ. (یقوله سبعین مرة).

«پروردگارا مرا تنها مگذار که تو بهتـرین وارثان هستی»، و قرار ده برای من از نزد خودت کسی را که عهده‌­دار امورم باشد، و از من ارث برد در زندگی‌ام، و برایم طلب آمرزش کند پس از فوتم، و او را بدون عیب ساز، و برای شیطان بهره‌­ای در او قرار مده. خداوندا از تو طلب مغفرت می­‌کنم و به سوی تو باز می‌گردم که تو خود بخشندۀ مهربان هستی (هفتاد بار این را بگوید).

سپس آن حضـرت (علیه‌السلام) فرمود: هر کس این دعا را بسیار بگوید خداوند به او روزی کند آنچه را آرزو نـماید از مال و فرزند، و از خیر دنیا و آخرت که خداوند می‌­فرماید:

﴿اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا * يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا * وَيُـمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا﴾.

«از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره آمرزنده است، آسمان را بر شما بسیار بارنده قرار می­‌دهد و مدد می­‌رساند شما را به اموال و فرزندان و برايتان باغ­‌ها قرار دهد و نهرها براى شما پديد آورد».

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی