مدرسه انسان شناسی منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه نخست » دعای صد و بیست‌ و هفت – در روز نوزدهم ماه رمضان

اشتراک گذاری مقاله

اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِأَنَّكَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلّٰا أَنْتَ وَحْدَكَ لاٰ شَـرِيكَ لَكَ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُكَ وَرَسُولُكَ، وَأَنَّكَ وَاحِدٌ أَحَدٌ صَمَدٌ، لَمْ تَلِدْ وَلَمْ تُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَكَ كُفُواً أَحَدٌ،

خداوندا، به اين‌كه تو خدايى هستى كه معبودى جز تو نيست و يگانه‌اى و شـريكی براى تو وجود ندارد و حضـرت محمّد بنده و فرستادۀ تو است و تو خداى يگانۀ بی‌همتا و بی‌نيازى هستى كه نه زاده‌اى و نه زاده شده‌اى و هيچ‌كس همتاى تو نيست،

وَأَنَّكَ وَاحِدٌ جَوَادٌ مَاجِدٌ رَحْمَانُ رَحِيمٌ، مَالِكُ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، تَقْضِی مٰا تَشَاءُ، وَتَحْكُمُ مٰا تُرِيدُ، أَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تُوَفِّقَنِي لِلَيْلَةِ الْقَدْرِ، فَتُعْتِقَنِي فِيهٰا مِنَ النَّارِ،

و تو يگانۀ بخشنده و بلندپايه و رحمت‌گستـر و مهربان و خداوندگار دنيا و آخرت هستى و هرچه بخواهى مقرّر مى‌دارى و هرچه اراده كنى حكم مى‌رانی، از تو خواستارم كه بر محمّد و آل محمّد درود فرستى و مرا به درک شب قدر مؤفق بدارى و در نتيجه در آن از آتش جهنّم آزاد كنى،

وَتَسْتَجِيبَ لیٖ فِيهٰا صَالِحَ الدُّعَاءِ، وَتَرْزُقَنِي الْحَجَّ إِلیٰ بَيْتِكَ الْحَرَامِ فیٖ عَامِي هٰذَا وَفیٖ كُلِّ عَامٍ أَبَداً مٰا أَبْقَيْتَنِي، وَزِيَارَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَتَجْعَلَ ذٰلِكَ مَقْبُولًا مَبْـرُوراً فیٖ سَعَةِ رِزْقٍ مِنْكَ، وَدَوَامِ عَافِيَتِكَ، وَمُنْقَلَبٍ كَرِيمٍ‏ إِنَّكَ‏ عَلیٰ كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِيرٌ.

و دعاهاى شايسته‌ام را اجابت كنى و حجّ خانۀ محتـرمت را در اين سال و در تـمام سال‌ها تا زمانی كه پاينده‌ام داشته‌اى و زيارت حضـرت محمّد -درود و سلام خدا بر او و خاندان او- را روزى‌ام كنى و همه را پذيرفته و نيک و در گستـردگى روزى از جانب خود و دوام عافيت و بازگشت‌گاه ارجمند، قرار دهى. به راستى كه تو بر هر چيز توانايى.

اَللّٰهُمَّ وَاجْعَلْنِي مِنَ الْمَحْفُوظِینَ فیٖ أَنْفُسِهِمْ وَأَدْيَانِهِمْ وَأَهْلِهِمْ وَأَوْلَادِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ، وَتَجْعَلَ عَمَلِی مُتَقَبَّلًا فیٖ يُسْـرٍ مِنْكَ وَعَافِيَةٍ، وَفیٖ صِحَّةٍ مِنْ جِسْمِي، وَسَلَامَةٍ مِنْ بَدَنِی، وَإِخْلَاصٍ مِنْ قَلْبِي، وَسَعَةٍ مِنْ ذَاتِ يَدِي، وَقُوَّةٍ عَلیٰ جَمِيعِ أَمْرِي.

خداوندا و نيز مرا در رابطه با خود و دين و خاندان و فرزندان و دارايى‌ام از نگاه‌داشته‌شدگان قرار دهى و [روزه، يا اعمال مرا]بپذيرى و در آسانی و عافيت و تندرستى و سلامت تن و اخلاص دل و گستـردگى در آنچه در اختيار من است و نیرومندى بر انجام همۀ كارهايم قرار دهى.

اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ أَنْ تَقْضِیَ عَنِّي دَيْنِي، وَتُؤَدِّيَ عَنِّي أَمَانَتِي، وَأَنْ تَخْتِمَ لیٖ عَمَلِی بِـمٰا يُرْضِيكَ عَنِّي يٰارَبَّ الْعَالَمِینَ.

خداوندا، از تو خواستارم كه وام من را ادا كنى و امانتم را بپردازى و عملم را به آنچه موجب خشنودى تو است، ختم كنى اى پروردگار جهانيان.

اَللّٰهُمَّ إِنِّی مِنْكَ أَطْلُبُ، وَإِيَّاكَ أَسْأَلُ، وَعَلَيْكَ أَتَوَكَّلُ، فَأَنْجِحْ طَلِبَتِي، وَأَعْطِنِي مَسْأَلَتِي، وَلاٰ تُخَيِّبْ رَجَائِی، وَلاٰ تَرُدَّنِی خَائِباً وَلاٰ مَقْبُوحاً، بِرَحْمَتِكَ يٰا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَسْأَلُكَ رَحْمَتَكَ وَرِضْوَانَكَ، وَعَفْوَكَ وَعَافِيَتَكَ وَمَغْفِرَتَكَ.

خداوندا از تو درخواست مى‌كنم و از تو مى‌خواهم و بر تو توكّل مى‌كنم، پس مطلوبم را برآور و خواسته‌ام را عطا كن و اميدم را نوميد مكن و محروم و زشت برمگردان. به رحمتت اى مهربان‌ترين مهربانان، خداوندا، از تو خواهانم كه بر محمّد و آل محمّد درود فرستى و از تو رحمت و خشنودى و گذشت و عافيت و آمرزشت را خواستارم.

وَأَسْأَلُكَ أَنْ تَغْفِرَ لیٖ ذَنْبِي، وَتَحُطَّ عَنِّي وِزْرِي، وَتَعْفُوَ عَنْ سَيِّئَتِي، وَتُعِينَنِي عَلیٰ غَضِّ بَصَـرِي، وَحِفْظِ فَرْجِي، وَعَلَی الْكَفِّ مِنْ مَحَارِمِكَ، وَالْعَمَلِ بِطَاعَتِكَ، وَالتَّـرْكِ لِمٰا يُسْخِطُكَ.

و نيز خواهانم كه گناهم را بيامرزى و بار گناهم را فروريزى و از بدى‌ام بگذرى و مرا بر فروپوشيدن چشم و نگاه‌دارى شـرمگاه و بر خوددارى كردن از كارهاى حرام و عمل به طاعتت و ترک آنچه موجب ناخشنودى و خشم تو است، يارى كنى.

وَأَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِی قَتْلًا فیٖ سَبِيلِكَ مَعَ أَوْلِيَائِكَ تَحْتَ رٰايَةِ الْحَقِّ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللّٰهِ صَلَّی اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، مُقْبِلًا فیٖ ذٰلِكَ عَلیٰ عَدُوِّكَ غَيـْرَ مُدْبِرٍ، وَتَجْعَلَنِي مِمَّنْ تَقْتُلُ بِهِ أَعْدَاءَكَ وَأَعْدَاءَ آلِ رَسُولِكَ عَلَيْهِ‌السَّلَامُ.

و نيز از تو مى‌خواهم كه بر محمّد و آل محمّد درود فرستى و مرگ مرا، كشته شدن و شهادت در راه خود همراه با دوستانت زير پرچم حقّ يكی از اهل‌بيت پيامبـرت، حضـرت محمّد بن عبد اللّه -درود و سلام خدا بر او و خاندان او- قرار دهى، در حالی كه در آنجا به دشمنت روى مى‌آورم بی‌آنكه به دشمن پشت كنم و مرا از كسانی قرار ده كه به وسيلۀ آنان دشمنان خود و دشمنان خاندان پيامبـرت -درود بر او- را مى‌كشی.

اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَجْعَلَ لیٖ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا، وَوَسِيلَةً إِلیٰ طَاعَتِكَ وَمَرْضَاتِكَ. حَسْبِيَ اللّٰهُ‏ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ، وَلاٰ حَوْلَ وَلاٰ قُوَّةَ إِلّٰا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِيمِ، وَصَلَّی اللّٰهُ عَلیٰ رَسُولِهِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ وَآلِهِ وَسَلَّم‏.

خداوندا از تو مى‌خواهم كه بر محمّد و آل محمّد درود فرستى و براى من راه و وسيله‌اى به‌سوى طاعت و خشنودى‌ات همراه با پيامبـرت قرار دهى. خدا مرا كافی است و چه كارگزار خوبی! و هيچ دگرگونی و نیرويى جز به خداوند بلندپايه و بزرگ به وجود نـمى‌آيد و درود و سلام خداوند بر سـرورمان حضـرت محمّد، پيامبـر خدا و خاندان او.

عضو خبرنامه ما باشید

دریافت آخرین مطالب و موضوعات به صورت ایمیل و ارسال در شبکه های اجتماعی